elekala|الکالا

فروشگاه الِکالا elekala اولین مرکز خریدی است که قطعات مربوط به الکتروموتور و الکتروپمپ را به صورت آنلاین و غیرآنلاین ارائه میکند.

elekala|الکالا

فروشگاه الِکالا elekala اولین مرکز خریدی است که قطعات مربوط به الکتروموتور و الکتروپمپ را به صورت آنلاین و غیرآنلاین ارائه میکند.

درباره الِکالا|elekala

فروشگاه الِکالا elekala اولین مرکز خریدی است که قطعات مربوط به الکتروموتور و الکتروپمپ را به صورت آنلاین و غیرآنلاین ارائه میکند.

فروشگاه صنعتی آنلاین الِکالا elekala، بستری مناسب برای مشاوره و خرید اینترنتی قطعات الکتروموتور و تجهیزات و لوازم خانگی و همچنین انواع چسب های متنوع برای افراد فنی و متخصص و یا علاقه مند به حرفه های مختلف است. مرجعی است برای بهتر دیده شدن انواع قطعات و خرید حرفه ای تر نسبت به خرید های سنتی و هچنین توانمندسازی کاربران خود در شناخت تجهیزات و قطعات تخصصی و کسب مهارت فنی بیشتر است. الِکالا elekala، امکان خرید آنلاین و ارسال مطمئن قطعات و تجهیزات الکتروموتور و الکتروپمپ ها و نیز قطعات لوازم خانگی را در هر زمان و مکانی میسر کرده است که شما می توانید پس از کسب اطلاعات لازم و مقایسه محصولات، انتخاب راحت و مطمئنی را تجربه کنید. کاربران الِکالا elekala می توانند انواع قطعات الکتروموتور ها و الکتروپمپ ها که برای اولین بار در ایران به صورت اینترنتی عرضه میشود و همچنین قطعات و تجهیزات دیگر همچون لوازم مربوط به جاروبرقی،لباسشویی،کولر و قطعات و اتصالات مربوط به گاز و آب را نیز به صورت آنلاین خریداری کنند و به آسانی تحویل بگیرند.فروشگاه الِکالا elekala به دنبال ارائه خدمات باکیفیت، رشد روزافزون و تطابق هر چه بیشتر خود با نیاز مشتریان است.
لازم به ذکر است که برای سفارش های با مبلغ بالای ۵۰۰ هزار تومان،برای شهر تهران ارسال رایگان است.

برای خرید تسمه کولر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ب.ظ | محمد ظهوری نیا | ۰ نظر

 

۱۳
مرداد

برای خرید تسمه کولر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید تسمه کولر باید با دقت انجام شود و افراد باید نکات لازم برای خرید آن را رعایت کنند. چرا که تسمه یکی از مهمترین اجزا و قسمت‌های کولرهای آبی است و برای از بین بردن لغزش‌های موتور و انتقال نیروی آن به کمپرسور طراحی شده است. با وجود تسمه کار یاتاقان راحت تر شده و بهتر عمل خواهد کرد. در فصول گرم سال و حتی قبل از آن باید پیوسته وضعیت ظاهری تسمه کولر را بررسی کنید تا دچار پارگی و خوردگی نشده باشد چرا که در صورت پاره شدن تسمه موتور کولر آسیب جدی می‌بیند و هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت.

تعویض تسمه کولر آبی

نکات خرید تسمه کولر

یکی از مهمترین نکات خرید تسمه کولر روش خرید آن است. روش‌های زیادی برای خرید این وسیله‌ی مهم کولرهای آبی وجود دارد. برای خرید تسمه کولر هم می‌توان به صورت حضوری و هم می‌توان به صورت اینترنتی اقدام کرد. هر کدام از روش‌های خرید معایب و مزایای خاص خودش را دارد. خرید اینترنتی تسمه کولر راحت تر و مقرون به صرفه تر است. چرا که فروشگاه‌های اینترنتی محصولات و کالاهای خود را به صورت مستقیم از تولید کننده می‌گیرند و هزینه‌هایی چون اجاره مغازه و مالیات را بر روی آن اعمال نمی‌کنند. از طرفی کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی با تخفیف‌های فوق العاده‌ای به فروش می‌رسد.

قیمت تسمه کولر

یکی دیگر از نکات خرید تسمه کولر توجه به قیمت آنها است. محدوده قیمتی تسمه کولر آبی در حال حاضر در بازار فروشگاه‌های اینترنتی بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان است. اختلاف قیمت‌های خرید تسمه کولر به کشور و شرکت سازنده و کیفیت ساخت و استفاده از مواد اولیه‌ی مرغوب در ساخت آنها است. البته افزایش قیمت ناگهانی تسمه‌های کولر خارجی و داخلی به دلیل افزایش قیمت ارز و شرایط نامناسب اقتصادی کشور بوده است. به هر حال تسمه کولر آبی یک وسیله‌ی مصرفی است و تنها برای فصل گرم سال مصرف دارد و هزینه‌ی آن زیاد نمی‌تواند مصرف کننده را اذیت کند.

تسمه کولر آبی

خرید تسمه کولر ارزان

همانطور که اشاره شد یکی از راه‌های خرید تسمه کولر ارزان، خرید به صورت اینترنتی است. برای افرادی که قصد دارند به صورت عمده و انبوه تسمه کولر بخرند، بهترین روش خرید اینترنتی است چرا که علاوه بر اینکه قیمت تسمه کولر در فرئشگاه‌های اینترنتی نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی موجود در سطح شهر ارزان تر است بلکه می‌توانند آنها را با ارسال رایگان در اسرع وقت با بهترین شرایط دریافت کنند.

اهمیت نظارت بر عملکرد تسمه کولر

یکی از مهمترین عوامل نظارت بر کار تسمه کولر و بررسی دوره‌ای آن، حفظ سلامت موتور و دیگر اجزا و قسمت‌های آن است. چرا که تسمه کولر اگر خیلی شل و سفت باشد، موتور کولر خوب نمی‌تواند کار کند و شاید بسوزد. برای برطرف کردن شل و سفت کردن تسمه کولر باید دینام آن رگلاژ شود. برای تعویض تسمه کولر آبی باید نکات و دستور العمل‌های لازم را رعایت کنید. اگر تسمه کولر بیش از حد شل یا سفت باشد علاوه بر آسیب رسیدن به موتور کولر و سوختن آن سر و صدای زیادی در هنگام کار کردن ایجاد خواهد کرد.

زمان تعویض تسمه کولر آبی

برای اینکه به موتور کولر و دیگر اجزای آن آسیب نرسد، باید هرچه زودتر لوازم مصرفی آن تعویض شده و لوازم نو جایگزین لوازم فرسوده شود. یکی از این لوازم مصرفی مهم کولر تسمه‌ی آن است. علائم فرسودگی کولر ایجاد سر و صدای غیر معمول و غیر طبیعی است. البته در صورت پارگی یا شل شدگی تسمه کولر، کولر همچنان کار می‌کند اما صداهای آزار دهنده ایجاد می‌کند و سلامت موتور آن تهدید می‌شود. تعویض تسمه کولر آنچنان هزینه‌ای ندارد اما تعویض موتور و دیگر اجزا و قسمت‌های کولر هزینه‌ای چند برابر ایجاد می‌کند.

 

(0) نظر

دسته ها :

چهارشنبه پانزدهم 8 1398

علت خرابی تسمه کولر چیست؟

 

علت خرابی تسمه کولر چیست

هنگامی که موتور در حال کار است ، تسمه کولر به طور مداوم کار می کند.

درجه حرارت بالا تحت فشار بیش از حد به علاوه انعطاف پذیری ثابت در نهایت  خراب می شود و با گذشت زمان حتی بهترین تسمه کولر نیز خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

چگونه می توان مشکلات یک تسمه کولر را شناسایی کرد؟

برای تشخیص مشکلات تسمه کولر ، از روشهای عیب یابی زیر برای رفع مشکل استفاده کنید:

۱- ترک های ریز ایجاد شده

ظاهر: ترک های کوچک اما قابل مشاهده در طول تسمه .

علت: قرار گرفتن در معرض دمای بالا، خیس شدن ویا زدگی های اطراف فولی دینام و فلکه حلزونی منجر به ترک خوردگی می شود.

ترک ها از سطح تسمه شروع شده و تا خط بند رشد می کنند.

به عنوان یک قاعده ، اگر ترک ها به فاصله ۱ یا ۲ سانتی متر از هم ظاهر شوند ، ۸۰٪ عمر تسمه کولر از بین رفته است و باید آن را تعویض کرد.

۲- تیکه تیکه شدن

تسمه کولر

ظاهر: قطعات یا تکه های مواد لاستیکی از تسمه کنده شده اند.

علت: این اتفاق می تواند هنگامی بیفتد که چندین ترک در یک ناحیه به موازات خط بند اصلی حرکت کنند. گرما ، عمر بالا و تنش زیاد نقش اصلی را دارند.

۳- سایش

علت: هنگام حرکت ، تسمه کولر در مسیر خود مانند فلنج یا پیچ با یک جسم خارجی تماس برقرار می کند.

این ممکن است در اثر تنش یا در اثر لرزش تسمه و یا طول عمر زیاد فولی و یا فلکه ایجاد شود.

ظاهر: قسمت کناری و روی تسمه ساییده شده و تسمه در قسمت هایی باریک شده این ساییدگی در بند اصلی مشکل ایجاد کرده و آسیب می بیند.

راه حل: تسمه را تعویض کرده و آن را در هنگام تنش و لرزش کولر در حال چرخش تسمه کولر را در اطراف فولی و فلکه دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید

که جایی از آن با جسم خارجی تماسی نداشته باشد و از تنش مناسب برای تسمه کولر اطمینان حاصل کنید.

۴- لرزش بیش از حد کولر

ظاهر: موج افتادن یا پیچ افتادگی در طول تسمه و لنگ زدن هنگام چرخش.

علت: وقتی در هنگام کار کردن کولر لرزشی بسیاری را مشاهده میکنید اغلب به خاطر لنگی هنگام چرخیدن میباشد

که یا به خاطر این است که فولی یا فلکه کج یا خراب شده است ویا هنگام بستن فلکه و فولی یا دینام دقت نکرده و تسمه در یک راستا نمیباشد

و همین جلو و عقب بودن آن هم باعث خرابی فولی و فلکه میشود و هم در تسمه پیچ انداخته و آن را خراب می کند و به دینام هم فشار می آورد.

راه حل: در صورت خرابی تسمه آن را تعویض کنبم و بعد از آن چک کنیم که فولی دینام و فلکه کولر در یک راستا باشد و بعد از آن فولی و فلکه را چک کنیم که کج نشده باشد

که با چرخواندن آن ها به صورت جداگانه با دست هم میتوان متوجه این موضوع شویم.

۵- آلودگی روغن

ظاهر: سطح تسمه پوسته پوسته ، چسبنده یا متورم است.

علت: روغن و گریس بدترین دشمنان یک ترکیب لاستیکی هستند که باعث ضعیف شدن پیوندهای این ترکیب شده و تسمه کولر را نرم و اسفنجی می کنند.

چنین تسمه ای سرانجام لغزش و گرما ایجاد می کند و شکافته می شود.

راه حل: از بین بردن و تمیز کردن روغن ، یا آلودگی شیمیایی. و یا در صورتی که ممکن نبود راه حل تعویض آن است.

۶- میزان سفتی یا شلی

تسمه کولر

سفتی تسمه کولر آبی یکی از مهمترین موارد در این کولرها میزان سفتی آن است.

سفتی بیش از اندازه باعث آسیب دیدگی موتور و قطعات آن می شود

و همچنین اگر میزان سفتی بسیار زیاد باشد باعث داغ کردن دینام و همچنین داغ کردن تسمه و پاره شدن آن می گردد.

راه حل: میزان سفتی و شلی تقریبا باید به گونه ای باشد که فاصله وسط تسمه حدود ۴ انگشت فاصله داشته باشد

در کل به گونه ای باشد که نه خیلی سفت باشد که وقتی با دست میچرخانید راحت بچرخد

و نه به گونه اب باشد که خیلی زیادی شل باشد که از دور فولی و فلکه خارج شود.

در اینجا درباره تعمیر و نگهداری کولر بخوانید

  • محمد ظهوری نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی