فروشگاه الِکالا elekala اولین مرکز خریدی است که قطعات مربوط به الکتروموتور و الکتروپمپ را به صورت آنلاین و غیرآنلاین ارائه میکند.
درباره الِکالا|elekala
فروشگاه الِکالا elekala اولین مرکز خریدی است که قطعات مربوط به الکتروموتور و الکتروپمپ را به صورت آنلاین و غیرآنلاین ارائه میکند.
فروشگاه صنعتی آنلاین الِکالا elekala، بستری مناسب برای مشاوره و خرید اینترنتی قطعات الکتروموتور و تجهیزات و لوازم خانگی و همچنین انواع چسب های متنوع برای افراد فنی و متخصص و یا علاقه مند به حرفه های مختلف است. مرجعی است برای بهتر دیده شدن انواع قطعات و خرید حرفه ای تر نسبت به خرید های سنتی و هچنین توانمندسازی کاربران خود در شناخت تجهیزات و قطعات تخصصی و کسب مهارت فنی بیشتر است. الِکالا elekala، امکان خرید آنلاین و ارسال مطمئن قطعات و تجهیزات الکتروموتور و الکتروپمپ ها و نیز قطعات لوازم خانگی را در هر زمان و مکانی میسر کرده است که شما می توانید پس از کسب اطلاعات لازم و مقایسه محصولات، انتخاب راحت و مطمئنی را تجربه کنید. کاربران الِکالا elekala می توانند انواع قطعات الکتروموتور ها و الکتروپمپ ها که برای اولین بار در ایران به صورت اینترنتی عرضه میشود و همچنین قطعات و تجهیزات دیگر همچون لوازم مربوط به جاروبرقی،لباسشویی،کولر و قطعات و اتصالات مربوط به گاز و آب را نیز به صورت آنلاین خریداری کنند و به آسانی تحویل بگیرند.فروشگاه الِکالا elekala به دنبال ارائه خدمات باکیفیت، رشد روزافزون و تطابق هر چه بیشتر خود با نیاز مشتریان است. لازم به ذکر است که برای سفارش های با مبلغ بالای ۵۰۰ هزار تومان،برای شهر تهران ارسال رایگان است.
در این نوع کولرها با گرفتن گرما از محیط آب موجود در کولر تبخیر شده و هوای خنک ناشی از این تبخیر به بیرون هدایت میشود.
قطعات کولرهای آبی عبارتند از:
بدنه و کف کولر ، دیوارههای پوشالی و سلولوزی، موتور، تسمه موتور، پمپ آب، یاتاقان و پرههای فن.
هنگام خرید قطعات کولر باید نهایت دقت را به کار برده و این لوازم را از فروشگاههایی تهیه کنید که به کیفیت محصولات آنها اطمینان دارد.
پوشال کولر
یکی از قطعات کولر که حتما باید هرچند وقت یکبار تعویض گردد پوشال است.
کولرهای سلولوزی نسبت به کولرهای پوشالی برتری دارند اما چنانچه کولر شما از نوع پوشالی است هنگامی که این پوشالها پوسیده شوند باید تعویض گردند تا در روند کار کولر خللی ایجاد نشود.
هنگام خرید پوشالها نیز دقت کنید که از مکانهای معتبر خریداری کنید.
موتور و تسمه آن جز اصلی قطعات کولر میباشد و چنانچه مجبور به تعویض موتور کولر یا تسمهی موتور شدید باید دقت کنید که یک موتور قدرتمند و با مصرف انرژی پایین جایگزین کنید پس دقت کنید از چه فروشگاهی خرید میکنید.
چنانچه فن موجود در کولر بالانس نباشد و یا یاتاقان به کار رفته برای اتصال آن از نوع خوبی انتخاب نشده باشد باعث عدم کارایی فن و در نتیجه کولر میشود پس هنگام خرید یاتاقان کیفیت آن را در نظر بگیرید و باز هم توصیه میشود بهترین فروشگاه را برای بهترین خرید انتخاب کنید.
پمپ وظیفهی مکش آب از کف کولر و انتقال به دیوارهها را دارد و هوای خنک کولر بستگی به درست کار کردن پمپ دارد.
هنگام تهیه یک پمپ برای کولر به برند و علامت استاندارد آن توجه کرده و بهترین نوع آن را انتخاب کنید.
برای خرید قطعات کولر میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.
در عایق الکتروموتور بنا به درجه حرارت موتور در محیطهای مختلف کاری نوع های مختلفی از عایق وجود دارد که آن ها را میتوانید از فروشگاه اِلِکالا خریداری کنید.و این درجه حرارت در انجمن بین المللی تولیدکنندگان تجهیزات الکتریکی ( NEMA ) در چهار کلاس A , B , F , H طبقه بندی کرده است : عایق الکتروموتور و دینام اکثراً در کلاس F هستند و به ندرت آن ها در کلاس در کلاس A کار میکنند. موتورها تحت تاُثیر دمای محیط اطراف خود قرار دارند که اصطلاحا” آن را دمای محیط ” Temperature Ambient ” می گوئیم .
در تعریف این کلاس بندی ها دمای ابتدایی 40درجه با یک رنج حرارتی استاندارد شده که به ایت صورت است که ترکیبی از دمای محیط و دمای مجاز معادل ماکزیمم دمای سیم پیچها خواهدبود مثلا در کلاس F ، با فاکتور سرویس ۱ ، دما به اندازه ۱۰۵ درجه می تواند افزایش یابد . بنابراین داریم که :
۱۴۵= ۴۰ + ۱۰۵ و همینطور برای بقیه کلاس ها به این صورت است که در زیر گفته شده:
کلاس عایقیF : که عمومی ترین کلاس عایقی است. class(F)=۱۱۵+۴۰=۱۵۵C
وظیفهی اتومات کردن پمپ آب را بر عهده دارد و از یک برد الکتریکی ساخته شده است.
به این صورت که هنگام باز شدن شیر آب این پمپ به دستگاه فرمان میدهد که کار پمپاژ کردن آب را انجام دهد.
• منبع تحت فشار: این منبع از یک قسمت حاوی گاز نیتروژن و یک قسمت خالی که از آب پر میشود؛تشکیل شده و نوعی از منبع انبساط بسته است.
وقتی قسمت خالی از آب پر شد، گاز نیتروژن متراکم میشود تا فشار آب و سیستم را بالا ببرد.
• منبع ذخیره: بین رایزر آب و پمپ آبرسانی نصب میشود. این منبع از کاهش فشار آب در لولهی آب اصلی جلوگیری میکند و هنگام قطع شدن آب،
آن را برای ساکنین ذخیره میکند تا همچنان در هنگام قطعی آب بتوانند از آب استفاده کنند.
از کجا برای خرید لوازم پمپ آب خانگی اقدام کنیم؟
برای خرید لوازم پمپ آب خانگی میتوانید به سایت elekala.com مراجعه کنید.
در اینجا میتوانید انواع لوازم پمپ آب خانگی با انواع قیمتها، تنوع مختلف و از تولید کنندگان متفاوت را مشاهده و سپس خرید خود را انجام دهید.
در سایت اِلِکالا انواع لوازم پمپ آب خانگی با بهترین تنوع و کیفیتها وجود دارد و دیگر نیازی نیست تا به صورت سنتی برای خرید لوازم پمپ آب خانگی اقدام کنید.
بلکه میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز در نهایت اطمینان و راحتی محصول مورد نظر خود را خریده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.
برای خرید بالای ۵۰۰ هزار تومان از این سایت هزینهی ارسالی برای شما در نظر گرفته نخواهد شد.
همچنین به تازگی بخشی به سایت اضافه شده برای تعمیر پمپ های خانگی و شما میتوانید
درخواست خود را ارسال کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
خرید تسمه کولر باید با دقت انجام شود و افراد باید نکات لازم برای خرید آن را رعایت کنند. چرا که تسمه یکی از مهمترین اجزا و قسمتهای کولرهای آبی است و برای از بین بردن لغزشهای موتور و انتقال نیروی آن به کمپرسور طراحی شده است. با وجود تسمه کار یاتاقان راحت تر شده و بهتر عمل خواهد کرد. در فصول گرم سال و حتی قبل از آن باید پیوسته وضعیت ظاهری تسمه کولر را بررسی کنید تا دچار پارگی و خوردگی نشده باشد چرا که در صورت پاره شدن تسمه موتور کولر آسیب جدی میبیند و هزینههای زیادی در پی خواهد داشت.
یکی از مهمترین نکات خرید تسمه کولر روش خرید آن است. روشهای زیادی برای خرید این وسیلهی مهم کولرهای آبی وجود دارد. برای خرید تسمه کولر هم میتوان به صورت حضوری و هم میتوان به صورت اینترنتی اقدام کرد. هر کدام از روشهای خرید معایب و مزایای خاص خودش را دارد. خرید اینترنتی تسمه کولر راحت تر و مقرون به صرفه تر است. چرا که فروشگاههای اینترنتی محصولات و کالاهای خود را به صورت مستقیم از تولید کننده میگیرند و هزینههایی چون اجاره مغازه و مالیات را بر روی آن اعمال نمیکنند. از طرفی کالاهای فروشگاههای اینترنتی با تخفیفهای فوق العادهای به فروش میرسد.
یکی دیگر از نکات خرید تسمه کولر توجه به قیمت آنها است. محدوده قیمتی تسمه کولر آبی در حال حاضر در بازار فروشگاههای اینترنتی بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان است. اختلاف قیمتهای خرید تسمه کولر به کشور و شرکت سازنده و کیفیت ساخت و استفاده از مواد اولیهی مرغوب در ساخت آنها است. البته افزایش قیمت ناگهانی تسمههای کولر خارجی و داخلی به دلیل افزایش قیمت ارز و شرایط نامناسب اقتصادی کشور بوده است. به هر حال تسمه کولر آبی یک وسیلهی مصرفی است و تنها برای فصل گرم سال مصرف دارد و هزینهی آن زیاد نمیتواند مصرف کننده را اذیت کند.
همانطور که اشاره شد یکی از راههای خرید تسمه کولر ارزان، خرید به صورت اینترنتی است. برای افرادی که قصد دارند به صورت عمده و انبوه تسمه کولر بخرند، بهترین روش خرید اینترنتی است چرا که علاوه بر اینکه قیمت تسمه کولر در فرئشگاههای اینترنتی نسبت به فروشگاههای فیزیکی موجود در سطح شهر ارزان تر است بلکه میتوانند آنها را با ارسال رایگان در اسرع وقت با بهترین شرایط دریافت کنند.
یکی از مهمترین عوامل نظارت بر کار تسمه کولر و بررسی دورهای آن، حفظ سلامت موتور و دیگر اجزا و قسمتهای آن است. چرا که تسمه کولر اگر خیلی شل و سفت باشد، موتور کولر خوب نمیتواند کار کند و شاید بسوزد. برای برطرف کردن شل و سفت کردن تسمه کولر باید دینام آن رگلاژ شود. برای تعویض تسمه کولر آبی باید نکات و دستور العملهای لازم را رعایت کنید. اگر تسمه کولر بیش از حد شل یا سفت باشد علاوه بر آسیب رسیدن به موتور کولر و سوختن آن سر و صدای زیادی در هنگام کار کردن ایجاد خواهد کرد.
زمان تعویض تسمه کولر آبی
برای اینکه به موتور کولر و دیگر اجزای آن آسیب نرسد، باید هرچه زودتر لوازم مصرفی آن تعویض شده و لوازم نو جایگزین لوازم فرسوده شود. یکی از این لوازم مصرفی مهم کولر تسمهی آن است. علائم فرسودگی کولر ایجاد سر و صدای غیر معمول و غیر طبیعی است. البته در صورت پارگی یا شل شدگی تسمه کولر، کولر همچنان کار میکند اما صداهای آزار دهنده ایجاد میکند و سلامت موتور آن تهدید میشود. تعویض تسمه کولر آنچنان هزینهای ندارد اما تعویض موتور و دیگر اجزا و قسمتهای کولر هزینهای چند برابر ایجاد میکند.
هنگامی که موتور در حال کار است ، تسمه کولر به طور مداوم کار می کند.
درجه حرارت بالا تحت فشار بیش از حد به علاوه انعطاف پذیری ثابت در نهایت خراب می شود و با گذشت زمان حتی بهترین تسمه کولر نیز خراب شده و نیاز به تعویض دارد.
برای تشخیص مشکلات تسمه کولر ، از روشهای عیب یابی زیر برای رفع مشکل استفاده کنید:
۱- ترک های ریز ایجاد شده
ظاهر: ترک های کوچک اما قابل مشاهده در طول تسمه .
علت: قرار گرفتن در معرض دمای بالا، خیس شدن ویا زدگی های اطراف فولی دینام و فلکه حلزونی منجر به ترک خوردگی می شود.
ترک ها از سطح تسمه شروع شده و تا خط بند رشد می کنند.
به عنوان یک قاعده ، اگر ترک ها به فاصله ۱ یا ۲ سانتی متر از هم ظاهر شوند ، ۸۰٪ عمر تسمه کولر از بین رفته است و باید آن را تعویض کرد.
۲- تیکه تیکه شدن
ظاهر: قطعات یا تکه های مواد لاستیکی از تسمه کنده شده اند.
علت: این اتفاق می تواند هنگامی بیفتد که چندین ترک در یک ناحیه به موازات خط بند اصلی حرکت کنند. گرما ، عمر بالا و تنش زیاد نقش اصلی را دارند.
۳- سایش
علت: هنگام حرکت ، تسمه کولر در مسیر خود مانند فلنج یا پیچ با یک جسم خارجی تماس برقرار می کند.
این ممکن است در اثر تنش یا در اثر لرزش تسمه و یا طول عمر زیاد فولی و یا فلکه ایجاد شود.
ظاهر: قسمت کناری و روی تسمه ساییده شده و تسمه در قسمت هایی باریک شده این ساییدگی در بند اصلی مشکل ایجاد کرده و آسیب می بیند.
راه حل: تسمه را تعویض کرده و آن را در هنگام تنش و لرزش کولر در حال چرخش تسمه کولر را در اطراف فولی و فلکه دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید
که جایی از آن با جسم خارجی تماسی نداشته باشد و از تنش مناسب برای تسمه کولر اطمینان حاصل کنید.
۴- لرزش بیش از حد کولر
ظاهر: موج افتادن یا پیچ افتادگی در طول تسمه و لنگ زدن هنگام چرخش.
علت: وقتی در هنگام کار کردن کولر لرزشی بسیاری را مشاهده میکنید اغلب به خاطر لنگی هنگام چرخیدن میباشد
که یا به خاطر این است که فولی یا فلکه کج یا خراب شده است ویا هنگام بستن فلکه و فولی یا دینام دقت نکرده و تسمه در یک راستا نمیباشد
و همین جلو و عقب بودن آن هم باعث خرابی فولی و فلکه میشود و هم در تسمه پیچ انداخته و آن را خراب می کند و به دینام هم فشار می آورد.
راه حل: در صورت خرابی تسمه آن را تعویض کنبم و بعد از آن چک کنیم که فولی دینام و فلکه کولر در یک راستا باشد و بعد از آن فولی و فلکه را چک کنیم که کج نشده باشد
که با چرخواندن آن ها به صورت جداگانه با دست هم میتوان متوجه این موضوع شویم.
۵- آلودگی روغن
ظاهر: سطح تسمه پوسته پوسته ، چسبنده یا متورم است.
علت: روغن و گریس بدترین دشمنان یک ترکیب لاستیکی هستند که باعث ضعیف شدن پیوندهای این ترکیب شده و تسمه کولر را نرم و اسفنجی می کنند.
چنین تسمه ای سرانجام لغزش و گرما ایجاد می کند و شکافته می شود.
راه حل: از بین بردن و تمیز کردن روغن ، یا آلودگی شیمیایی. و یا در صورتی که ممکن نبود راه حل تعویض آن است.
۶- میزان سفتی یا شلی
سفتی تسمه کولر آبی یکی از مهمترین موارد در این کولرها میزان سفتی آن است.
سفتی بیش از اندازه باعث آسیب دیدگی موتور و قطعات آن می شود
و همچنین اگر میزان سفتی بسیار زیاد باشد باعث داغ کردن دینام و همچنین داغ کردن تسمه و پاره شدن آن می گردد.
راه حل: میزان سفتی و شلی تقریبا باید به گونه ای باشد که فاصله وسط تسمه حدود ۴ انگشت فاصله داشته باشد
در کل به گونه ای باشد که نه خیلی سفت باشد که وقتی با دست میچرخانید راحت بچرخد
و نه به گونه اب باشد که خیلی زیادی شل باشد که از دور فولی و فلکه خارج شود.
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۴۲ ب.ظ |
محمد ظهوری نیا
|۰ نظر
علت خرابی تسمه کولر چیست
هنگامی که موتور در حال کار است ، تسمه کولر به طور مداوم کار می کند.
درجه حرارت بالا تحت فشار بیش از حد به علاوه انعطاف پذیری ثابت در نهایت خراب می شود و با گذشت زمان حتی بهترین تسمه کولر نیز خراب شده و نیاز به تعویض دارد.
برای تشخیص مشکلات تسمه کولر ، از روشهای عیب یابی زیر برای رفع مشکل استفاده کنید:
۱- ترک های ریز ایجاد شده
ظاهر: ترک های کوچک اما قابل مشاهده در طول تسمه .
علت: قرار گرفتن در معرض دمای بالا، خیس شدن ویا زدگی های اطراف فولی دینام و فلکه حلزونی منجر به ترک خوردگی می شود.
ترک ها از سطح تسمه شروع شده و تا خط بند رشد می کنند.
به عنوان یک قاعده ، اگر ترک ها به فاصله ۱ یا ۲ سانتی متر از هم ظاهر شوند ، ۸۰٪ عمر تسمه کولر از بین رفته است و باید آن را تعویض کرد.
۲- تیکه تیکه شدن
ظاهر: قطعات یا تکه های مواد لاستیکی از تسمه کنده شده اند.
علت: این اتفاق می تواند هنگامی بیفتد که چندین ترک در یک ناحیه به موازات خط بند اصلی حرکت کنند. گرما ، عمر بالا و تنش زیاد نقش اصلی را دارند.
۳- سایش
علت: هنگام حرکت ، تسمه کولر در مسیر خود مانند فلنج یا پیچ با یک جسم خارجی تماس برقرار می کند.
این ممکن است در اثر تنش یا در اثر لرزش تسمه و یا طول عمر زیاد فولی و یا فلکه ایجاد شود.
ظاهر: قسمت کناری و روی تسمه ساییده شده و تسمه در قسمت هایی باریک شده این ساییدگی در بند اصلی مشکل ایجاد کرده و آسیب می بیند.
راه حل: تسمه را تعویض کرده و آن را در هنگام تنش و لرزش کولر در حال چرخش تسمه کولر را در اطراف فولی و فلکه دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید
که جایی از آن با جسم خارجی تماسی نداشته باشد و از تنش مناسب برای تسمه کولر اطمینان حاصل کنید.
۴- لرزش بیش از حد کولر
ظاهر: موج افتادن یا پیچ افتادگی در طول تسمه و لنگ زدن هنگام چرخش.
علت: وقتی در هنگام کار کردن کولر لرزشی بسیاری را مشاهده میکنید اغلب به خاطر لنگی هنگام چرخیدن میباشد
که یا به خاطر این است که فولی یا فلکه کج یا خراب شده است ویا هنگام بستن فلکه و فولی یا دینام دقت نکرده و تسمه در یک راستا نمیباشد
و همین جلو و عقب بودن آن هم باعث خرابی فولی و فلکه میشود و هم در تسمه پیچ انداخته و آن را خراب می کند و به دینام هم فشار می آورد.
راه حل: در صورت خرابی تسمه آن را تعویض کنبم و بعد از آن چک کنیم که فولی دینام و فلکه کولر در یک راستا باشد و بعد از آن فولی و فلکه را چک کنیم که کج نشده باشد
که با چرخواندن آن ها به صورت جداگانه با دست هم میتوان متوجه این موضوع شویم.
۵- آلودگی روغن
ظاهر: سطح تسمه پوسته پوسته ، چسبنده یا متورم است.
علت: روغن و گریس بدترین دشمنان یک ترکیب لاستیکی هستند که باعث ضعیف شدن پیوندهای این ترکیب شده و تسمه کولر را نرم و اسفنجی می کنند.
چنین تسمه ای سرانجام لغزش و گرما ایجاد می کند و شکافته می شود.
راه حل: از بین بردن و تمیز کردن روغن ، یا آلودگی شیمیایی. و یا در صورتی که ممکن نبود راه حل تعویض آن است.
۶- میزان سفتی یا شلی
سفتی تسمه کولر آبی یکی از مهمترین موارد در این کولرها میزان سفتی آن است.
سفتی بیش از اندازه باعث آسیب دیدگی موتور و قطعات آن می شود
و همچنین اگر میزان سفتی بسیار زیاد باشد باعث داغ کردن دینام و همچنین داغ کردن تسمه و پاره شدن آن می گردد.
راه حل: میزان سفتی و شلی تقریبا باید به گونه ای باشد که فاصله وسط تسمه حدود ۴ انگشت فاصله داشته باشد
در کل به گونه ای باشد که نه خیلی سفت باشد که وقتی با دست میچرخانید راحت بچرخد
و نه به گونه اب باشد که خیلی زیادی شل باشد که از دور فولی و فلکه خارج شود.
دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ق.ظ |
محمد ظهوری نیا
|۰ نظر
معرفی خازن استارت و تفاوت آن با خازن دائمکار
خازنچیست؟
به عنوان مثال خازن استارت- قطعهای است که انرژی الکتریکی موردنیاز در مدارهای الکتریکی را ذخیره میکند.
ذخیرهسازی انرژی الکتریکی در خازن از طریق ایجاد میدان الکتریکی در میان دو صفحه رسانای موازی-به عنوان مثال روی، آلومینیوم- صورت میگیرد.
در میان دو صفحه رسانای بهکارگرفته شده در ساختمان خازن، مادهای با نام دی الکتریک قرار گرفته است که هدف از قرارگیری این ماده در ساختمان خازن افزایش ظرفیت خازن در ذخیرهسازی انرژی الکتریکی و در نتیجه افزایش ولتاژ ذخیره شده میباشد.
خازن یکی از المانهای بسیار پرکاربرد در مدارها و سیستمهای الکتریکی محسوب میگردد و در مواقعی که مدار به هنگام راهاندازی و یا در حین کار به انرژی الکتریکی اضافی نیاز دارد، وارد عمل میگردد.
خازنها عموماً با توجه به حداکثر میزان ذخیرهسازی ولتاژ و یا انرژی الکتریکی، جنس ماده مورد استفاده به عنوان دی الکتریک، شکل و ابعاد، کاربرد و همچنین طول عمر مفید به انواع مختلفی تقسیم میگردند
که از پرکاربردترین آنها میتوان به خازن عدسی، خازن سرامیکی، خازن ورقهای، خازن میکا، خازن الکترولیتی، خازن متغیر و خازن روغنی و گازی اشاره کرد.
در ادامه به بررسی خازن استارت و همچنین هدف بهکارگیری این نوع خازن در مدارها و سیستمهای الکتریکی پرداخته شده است.
تشابه خازن روغنی و گازی با خازن استارت در بهکارگیری آنها در مدار به منظور تأمین انرژی راهاندازی
معرفی (خازن خشک) یا استارت
خازن خشک به منظور تأمین انرژی اولیه جهت راهاندازی موتورهای تک فاز القایی در مدار مورد استفاده قرار میگیرد.
به منظور تأمین انرژی اولیه جهت راهاندازی موتورهای تک فاز القایی در مدار مورد استفاده قرار میگیرد.
به عنوان توضیح بیشتر جهت راه اندازی موتورهای تک فاز القایی بایستی اختلاف فازی میان دو نوع سیمپیچی اصلی موجود در مدار-سیمپیچ اصلی و کمکی- ایجاد گردد که خازن استارت یا خازن خشک این مقدار از انرژی اولیه را برای شروع به کار نمودن مدار تأمین میکند.
خازن استارت برخلاف ابعادی که دارند، توانایی ذخیره انرژی الکتریکی و ولتاژ الکتریکی بالایی دارند،
این خازنها همچنین توانایی بسیار بالایی در اعمال ولتاژ لحظهای نیز دارند که در آغاز راهاندازی کار موتورهای تک فاز القایی مورد استفاده قرار میگیرد.
خازن استارت یا خشک که با نام خازنهای راهانداز نیز شناخته میشوند، توانایی استفاده طولانی مدت در مدار را ندارد، با این توضیح که بعد از مدت زمان زیاد عبور جریان از آنها، دچار آسیب میگردند،
لذا کلیدی در مدار قرار داده میشود تا پس از لحظه شروع به کار موتور تک فاز، خازن استارت را به طور خودکار از مدار خارج نماید، لذا خازن استارت صرفاً برای راهاندازی موتورهای تک فاز القایی مناسب هستند.
(خازن خشک) قابل استفاده برای راهاندازی موتورهای تک فاز القایی
معرفی خازن دائمکار و تفاوت آن با خازن استارت (خازن خشک)
خازن دائمکار برخلاف خازن استارت انرژی مورد نیاز موتورهای تک فاز القایی را در حین کار آنها فراهم میکند.
این خازنها بر خلاف (خازن خشک) به طور دائمی در مدار بهکار گرفته میشوند و با کنترل جریان و ولتاژ سیمپیچ موتور به تأمین انرژی موردنیاز مدار جهت بهینه نمودن گشتاور و همچنین افزایش بازده موتور تک فاز القایی کمک میکنند.
از دیگر تفاوت خازن دائمکار با خازن استارت میتوان به کم بودن ظرفیت اینگونه خازنها در مقایسه با خازن استارت اشاره کرد.
در مواقع اضطراری-به عنوان مثال خرابی خازن خشک- میتوان با انجام برخی ملاحضات جای خازن دائمکار را با خازن خشک عوض کرد ولی هرگز نمیتوان از خازن استارت به عنوان جایگزینی برای خازن دائمکار بهره برد.
می توانید برای خرید خازن در سایت elekala.comاینجا کلیک کنید و به صورت آنلاین آن را خریداری کنید.